(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Tuesday, August 10, 2010

Tribute buat kakak2 dan abang2 ku...

Bermula pada tarikh 7/8/10, saya melangkah ke Dectar, menghadiri majlis konvokesyen my beloved twin, hinggalah ke hari ini, 10/8/10, hati saya tidak mahu bertenang, bila melihat wajah-wajah yang menyarung jubah konvo. Jeles? saya rasa bukan itu persoalannya.. Tiada rasa jeles aka cemburu yang timbul..Percaya tak?

Petang semalam, bersama-sama sahabat2 GMUKM, kami membuat sedikit majlis untuk para graduan GMUKM. Laungan Student Power dan Hidup MAhasiswa, bergema di pekarangan hadapan Dectar. Dapat ku rasakan semangat mereka yang tidak pernah padam. Sekali lagi hati saya terusik.

Malamnya, Gerai Selera Murni aka GSM, yang dimiliki oleh ISIUKM, menjadi port pilihan kami. Muka-muka insan yang memang tidak asing di FST, dapat dilihat disitu. Tika itu, perasaan ku berperang hebat.. Gembira kerana dapat berkumpul kembali, sedih kerana ku bakal melepaskan mereka pergi, terkilan kerana umpama sedetik cuma masaku bersama mereka.. Masakan, ku dapat menunjukkan wajah hati muramku di hadapan wajah ceria mereka? Wajah-wajah yang pernah bersama-sama denganku hampir setahun, wajah-wajah yang banyak mengajarku erti kehidupan, wajah-wajah yang bersama-sama denganku menempuh panas, hujan, taufan yang melanda ...

Setiap mereka pernah mengajarku, walau tanpa mereka sedari. Terlalu banyak insan kerdil ini berkongsi ilmu yang ditaburkan mereka. Allah, saya bersyukur sempat dipertemukan dengan insan-insan seperti mereka.

Kepada kakak-kakak, dan abang-abangku, selamat bergraduasi , selamat melangkah ke realiti dunia sebenar dan selamat segala-galanya. Jangan sesekali melupakan kami, adik-adik kalian yang masih berada di bumi UKM ini.Apabila kalian melangkah keluar dari bumi UKM ini, hanya satu harapanku, janganlah kalian membawa bersama semangat kalian agar kami sentiasa merasai kehadiran kalian walau tanpa jasad kalian disisi kami. Moga, Ramadhan yang akan menjelang esok hari, memberkati perkenalan dan ukhuwah yang terbina.

No comments: