(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Monday, July 26, 2010

mencari secebis sinar

Tidak terasa kehadiranmu sebelum ini..
Bukan sehari, bukan seminggu,
Malah bertahun-tahun kau memberi peluang itu kepadaku..
Namun sering jua aku persiakan..
Kerna bagiku, tiada bezanya kau dengan yang lain..

Saat manusia heboh memperkatakan kebaikanmu,
Aku hanya mampu tersenyum,
dibalik hatiku, " kau pasti menjadi milikku"
Jadi,untuk apa aku berusaha keras mendapatkanmu?

Perjalanan hidupku akhirnya memukul keras hatiku
Ego sungguh diriku,
yang sentiasa mengaggap kau takkan lari dariku
Hatiku kian resah
Perasaan enggan pasrah
Fikiran mula termengah
Akhirnya aku parah..

Maafkanku,
disaat orang lain memeliharamu dengan baik,
aku gagal berbuat demikian,
Disaat mereka menangis, mengharap berteu denganmu,
Hanya sekejap perasaan itu muncul dalam benak fikirku
Disaat mereka beramah mesra denganmu,
Aku hanya mampu berdingin denganmu..

Kini aku sedar,
betapa bertuahnya diriku,
hampir 20 tahun kau memberi peluang kepadaku
Peluang yang tidak semua mengecapinya
Peluang yang pernah aku sia-siakan..

Tahun ini,
genaplah 20 tahun perkenalan kita..
Namun aku makin gusar..
Hatiku kian bergelojak
Masih terbukakah peluang untuk aku bersamamu??

Siapalah aku
Andai kau tidak lagi sudi bertemu diriku..

Betapa zalimnya aku,
Jika kau tak maafkan pengkhianatanku terhadapmu..

Hanya satu pintaku,
Berikan aku peluang baru,
Untuk kuluahkan segala isi hatiku,
Agar,
andai ini yang terakhir buatku,
Kau takkan bersedih lagi,
Dan aku mampu tersenyum melepaskan dikau pergi....

Allahumma balighna Ramadhan
Moga bisa untuk kita bertemu lagi ~

No comments: