(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Monday, July 5, 2010

Lawak semasa di UKM

PC Kolej Aminuddin Baki Kutip Booklet FST

Bangi, 6 Julai 2010 | 12.00pm – Booklet Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains Teknologi (PMFST) yang diletakkan bersama buku penilaian generik, kad mentor di dalam beg pemberian pentadbiran FST telah dikutip semula oleh pemudah cara (PC) di Kolej Aminuddin Baki malam tadi.

Bagi mereka yang tertinggal booklet itu di bilik, mereka dikehendaki untuk menyerahkan kepada PC malam ini juga.

Apabila tindakan PC-PC dipersoal beberapa mahasiswa baru, mereka menjawab ia bahaya kerana PMFST adalah pro pembangkang. Kandungan booklet itu adalah pengenalan persatuan yang bernaung di bawah pentadbiran FST yang mana penasihat persatuan tersebut adalah Timbalan Dekan FST sendiri iaitu Prof. Sahrim B Ahmad.

NadiUKM melihat tindakan PC-PC Kolej Aminuddin Baki (KAB) ini sebagai tindakan tergesa-gesa yang terlalu mengongkong mahasiswa baru dan mempunyai kepentingan politik.-NadiUKM


kredit to NadiUKM

Adoii..betoi laa diorang ni kelakaq... kalo nak, datang laa mintak ngan kami..jangan laa amek yang adik2 tu punya..kami nak bagi kat adik2 tu, bukan anda2 sume yang dah besar2 tu. Tapi kalau nak ,datang mintak.. bukan pakai rampas jek.. Malu laa sikit....

Emm dah tu, ada lak
golongan2 tertentu mendoktrin dan mengugut mahasiswa tahun satu mengenai pemakaian tudung labuh.. Pe kes nie?? Kalau nasihat suh pakai tudung baguih laa..ni ,yang dok p ugut adik2 yg pakai tudung labuh tu awatnya??? Tolong laaa...kot yea pon nak cakap, tlg laa, jgn la dinampak kn kejahilan tu.. Kalau Tak nak pakai ,tpulang lah,anda dah besar panjang,dah dikurniakan akal fikiran.. Tapi TOLONG! Tolong jangan diganggu adik2 tu.. TOLONG!! Kalau benar mengaku muslim,tolong, hormat peraturan Allah,undang2 Allah.. Saya tak berniat nak hukum sesapa, sape yang terasa tu,sendiri mau ingat laa..

Saya nak nasihat lebih2, saya bukan alim ulama, tapi nak tggu jd alim dlu baru nak cakap, takot x sempat je..so,saya nasihatkan diri saya dan semua, kalau kita oleh ormat undang2 manusia,kenapa tidak kita hormayt peraturan Allah?? dah hebat sangat ke kita nie? Kalau tak nak ikot hukum Allah,dipersilakan.. g laa cari mana2 tempat yg bukan Allah punya.

Last but not least, sebelum buat pape, tolong fikir gne akal,bukan nafsu..sekian~

~ stay in unity and Islam will win~

No comments: