(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Monday, November 19, 2012

kerana KAU disayangi

With the name of Allah, the most Beneficent, the Most Merciful



BoooooooM !!!!
Gaza bergegar lagi.

Bukan semalam.
bukan . Dah lama..  terlalu lama..
tapi kita yang terlupa...

Kanak-kanak, remaja, dewasa di sana,
sudah lali mendengar ngauman jet dan roket
sudah lali dengan hujan peluru
malah, sudah lali dengan sungai darah.

Walau setiap seorang kenalan berhijrah ke alam lain,
walau setiap hari, ada anak yang menjadi yatim,
walau setiap hari ada ibu kehilangan anaknya,
walau setiap hari ada isteri kehilangan suaminya,
Namun tetap kepada Allah dikau berserah.

Malu.
Aku belum tentu setabah kalian.
Mana mungkin darjat kita sama,
sedang aku disini bermain kata,
mengalir airmata melihat tangisan kalian,
sedang kalian mengalirkan merah pekat darah,
menghulur anggota badan kalian ke Jannah,
Aku?

Kalian bertuah.
Allah menyayangi kalian.
Allah melantik kalian menjadi tenteraNya.
Mana mungkin Allah semberono memilih,
kekasih yang akan dipilih untuk ke Syurganya.

Terdetik dihati ini,
aku ingin kesana bersama kalian.
menggunakan pengalaman menembak untuk menembak mereka,
menggunakan segala pengetahuan peerubatan untuk mengubati kalian,
Namun, adakah Allah mengizinkan?
Kerana aku bukan sesiapa,
melainkan hamba penuh dosa.
Layakkah aku merebut tiket syurgaNya?

Ya Allah, berikanlah kekuatan dan ketenangan kepada mereka, dan seluruh umat manusia yang tertindas. Kau hancurkanlah segala kezaliman yang dilakukan mereka yang zalim.

p/s: watch this.. if u didnt drop your tears, plis, ask for a new heart...

~Palestine, we're sorry ='( ~

No comments: