(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Thursday, October 21, 2010

:: saya suka alam, anda bagaimana? ::

 Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Maha suci Allah yang memberikan mata untuk ku lihat, telinga untuk ku dengar, tangan dan kaki untuk ku bekerja, dan paling penting akal untuk ku berfikir.. Melalui minggu-minggu yang menggetirkan, amatlah merimaskan.. Saya percaya bukan saya sahaja yang merasai kperitan tersebut. Perubahan angin dan cuaca individu-individu disekeliling saya, cukup memberi kesan pada diri. Walau tidak mereka jelaskan, cukup jelas di mata saya, dan dekat dihati merasai getirnya minggu-minggu ini.

Sahabat-sahabat yang mula meluahkan kebingungan yang melanda diri, kawan-kawan yang menangis menahan tekanan yang tak berpunca, malah  keadaan di PMF sendiri saya rasakan seperti menanggung derita, hingga ramai yang membawa diri daripada tenggelam didalam kesuraman dan kesedihan yang melanda.

Dan saya, disaat bingung memikirkan apa yang terjadi, disaat hati cuba memahami semua kondisi mereka yang terpilih melalui ujian ini,adakalanya saya rebah. Gagal mencari punca, dan kepada Allah saya berserah. Perkara yang paling saya suka lakukan,disaat saya mendambakan jawapan, adalah merenung alam.. Saya teramat suka melihat dan mendengar alam berbicara. Tersenyum kadangkala melihat alam memberi jawapan terhadap diri yang terseksa. Syukur atas segala nikmatMu ya Allah...

2 hari lepas, saya terasa amat terseksa. Untuk keluar, kaki diikat kerja-kerja yang tak saya sempurnakan, jadi meng'google lah saya mencari 'Ilham'.. Dunia dihujung jari ^_^.. Dan inilah gambar-gambar yang telah menarik perhatian saya....





Subhanallah..cantikkan??



Bestkan kalau dapat g tempat nie.... Agak-agak,kalau tiba-tiba Malaysia turun salji, apa jadi?....

Haa.. yang gamba bawah ni, terpilih sebab, 1 sunset, 1 lagi kuda.. sangat teringin nak menunggang kuda.. Bayangkan, kalau g kelas naik kuda, balik rumah naik kuda.. Semua orang boleh naik kuda jea.. Jalanraya penuh dengan kuda..waaa bestnya .. Jimat minyak pe..^_^..


Dan lastly... gambar yang membuatkan saya terus menangis... Saya cemburu dengan semua orang yang dah pernah sampai tempat nie.. Adakah saya berpeluang untuk saya kesana? Adakah saya akan diberi kesempatan itu? Adakah saya akan diterima untuk menjadi tetamuNya?


 And now, I lost my word.. Speechless.. Now, back to urself.. Give words to urself..Im finish....

p/s: if this is the last posting b4 da exam, im begging for forgiveness from everyone.. All da best.. Believe urself,u can do it !!!


~love ur life,life ur love~

2 comments:

~zuL~ said...

insyaAllah.. satu hari nanti zue akn berpeluang g tanah suci tu. :) trus kn berdoa.

szi said...

insyaAllah =)