(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Friday, December 9, 2011

:: Jadilah yang soleh/ah buat mereka ::

Tiba-tiba datang mood menulis. secara seriousnya, saya melabelkan blog ni sebagai membosankan. Maka bila keadaan kembali normal, kerja2 merenovate akan dijalankan secara besar2an.

Ko bajet xde masa,abes yang update ni apa cite?  Sebab x cukup normal. Semalam baru sampai dari Pahang.
Puas hati. Bersyukur Allah bagi peluang saya balik, kalau tak, sampai sudah x tau apa jadi kat rumah. ni luahan perasaan lagi ke? erk, hmm.. x kisah la.. cuma nasihat tok semua, ada masa, balik-balik la jenguk mak abah kat kampung. Kalau tak sempat macam mana pon , rajinkan diri kol, tanya kabar. Tapi still x semua perkara yang jadi kat kampung kita akan tau, ni kalau kes anak ala-ala bongsu cam saya la huu, maka backup plan mesti ada. Apa yang kau mengarut ni? Ok, kisahnya begini....

Saya menerima banyak perkabaran yang tak syok mepas balik aritu, berita yang hanya diceritakan setelah insiden kantoi berlaku.. Ni bukan ali pertama, alasan yang selalu diberi, taknak buat saya risau. Saya faham,ada makabah ni taknak anak dia risau, maka if kita tak dapat balik dan kol saja,jawapan biasa yang diberi, 'mak abah sihat jea..' biasakan?




Mak abahni biasanya memang seboleh mungkin tak nak buat anak2 susah hati. Sebagai anak2 kita sepatutnya kenal ibubapa kita. Kalau bukan kita sape lagi? Sebelum mengimpikan untuk jadi isteri solehah/suami soleh kepada pasangan kita nanti, Jadilah anak soleh/ah kepada ibubapa kita dulu.

p/s: Doakan keselamatan, kesihatan dan kesejahteraan ibubapa dan keluarga saya. Moga segala yang berlaku membasuh dosa2 kami dan menjadi asbab redha Allah kepad kami.Amin.

No comments: