(^_^)

Qunut Nazilah

Qunut Nazilah

Friday, October 30, 2009

Khas buat yang bergelar sahabat




Dua tiga empat lima hari ni, ana bermain dengan hati.. ketenangan diri ana tercalar sedikit demi sedikit, hinggakan ana langsung tak mengenali diri yang ana punya saat ini.. pandang kelangit, hanya hanya dapat melihat awan yang biru, burung-burung yang berterbangan, tanpa ada sebarang makna tersirat yang melintas di fikiran.. duduk pula melihat gelagat manusia, ana kehilangan punca, lantas beredar, kembali mencari diri.


Apa yang ana alami saat ini? tak mampu fikiran ini merungkaikan. muhasabah, mencari silap diri, namun jua tidak kutemui jawapannya.. hingga tiba-tiba, nafas tersekat, ana tersentak, mungkin, salahnya bukan terhadap diri sendiri. Tetapi, bagaimana ana dengan insan-insan lain?

Lama ana memikirkan, dan ana yakin ini adalah jawapan..


Dosa ana pada sahabat, pada insan-insan disekeliling ana. Mungkin mereka tak pernah mnyuarakan namun terselit di hati mereka gurisan atas sikap ana..mungkin.. atau mungkin, tanpa disedari, ana tak menjalankan tanggungjawab sebagai sahabat, sebagai saudara seIslam.. juga mungkin.. atau, sebenarnya, ana membawa mereka hanyut ke alam indah ciptaan ana sendiri? atau dalam bahasa lainnya,menyalahgunakan konsep perjuangan untuk tujuan peribadi..wallahu alam..


atas segala sebab, mungkin yang telah dinyatakan, atau yang tak mampu ana tafsirkan, ana mohon maaf kepada semua. Dosa dengan Allah, mudah untuk ana pohon ampun,kerana Allah Maha Pengampun, namun dosa dengan manusia? Ana tak mampu untuk fikirkannya...Ana takut, andai ukhuwah ini tersulam noda,duka..mengundang murkaNYa.. Jadi ana mohon , ampunilah kekhilafan diri ini, dan tegurlah andai ana tersalah langkah. Moga ukhuwah ini akan terus berada dalam redhaNya..Amiin..

5 comments:

iera_thahirah said...

u are forgiven....
sy akan sentiasa maafkan awk...
because you r my precious friend!!!!luv u (^,^)

~b0rN aS a SlaVe~ said...

tq.. cyg awk jgak..^_^

eBaL said...

aku mcm mana ......hehehehe

nadwa said...

kalau dalam gmbr tu,
kak jaja, zuzu, n nadwa.
ana nk yg pkai bju biru tu!!
sbb yg tu pling comel!! hehe...
sowi..
kesibukan yang amat...

~b0rN aS a SlaVe~ said...

ebal : dun worie.. daku syg smue kwn2 ku..

nadwa : ok, ana yg pki tudung kuning tu.. eley wlupn, gamba 2 chumel, kamoo x scumel 2..n maafmu dterima...^_^